Tuesday, August 19, 2008

askar askar atok mak...

Salam Ukhwah...
Sobahal khair.Selesai solat subuh dan aktiviti2 sunat.aku tak tahu nak buat ape.sekadar click2 mengatahui berita semasa di malaysia di awal pagi.ape lagi nk buat ye? study? hahahahaha.sengaja aku tak bukak buku pagi2 nih.sebab nanti nak di buka jua.biarlah awal pagi ni aku isi dengan sesuatu yang lain ckit.ape yg lainnye? tulis blog?? hahahahaha.mungkin senaman jari or senaman perasaan.sekadar berceloteh macam org2 tua di awal pagi mengejutkan anak yg liat nak bangun subuh..

alhamdulillah..perjuangan Final exam semakin sampai ke penghujungnye.Lusa aku start exam practical hingga Ahad dan selasa aku bole berangkat pulang ke tanah air.wooohooo.... giler tak sabar lah aku!!! Namun bile dikenangkan result yang bakal keluar..MasyaALLAH.. Moga ALLAH berikan ssesuatu yang terbaik untuk hidup aku.aku pon da usaha sehabis baik.dan skang ni la masa untuk tawakkal pada Yang Maha Kuasa.dengan kehendak Dia ape pon bole jadi...

Memikirkan aktiviti aku ketika waktu cuti nanti.Hurmm... ape aku nk buat yer?? sudah tentu aktiviti akan datang ni berbeza dengan cuti yang lepas2.dengan ape yg da terjadi mungkin tiada lagi lunch dan minum2 petang bersama si dia.. hehehehehe.ye la.. bulan puasa kan?? tapi if x bulan puasa pon mybe xde gak.. alahai.. Hanya Dia yang Maha Mengetahui..
Tapi yg paling pasti aku sangat tak sabar nk balik jumpe askar2 aku nih.skang ni da ade 5 orang.wohhhooo... baru 17 august lepas kak yong selamat lahirkan askar yg no empat.campur ngan anak angah da jadi lima la.. rindunye la aku kt budak2 nih.rase kalo dapat ni mamang aku gigit sorang2.hahahahaha.ucuk diorang ni memang ganas.sekadar menceritakan perihal askar2 aku merangkap askar2 atok mak nih...

Amirah Ainin Sofea-skang ni die da darjah 3.aku panggil die kakak sebab die yang sulung.sekolah kat Sekolah Kebangsaan Seri Makmur sekolah umi die.bole tahan gak skang ni budak nih.otak yg cerdik.tp suke menjawab.agaknye die ni ikut perangai ucuk die kot... hahahahaha..

Muhammad Amirul Syahmi-aku panggil 'adik'.skang ni darjah satu.angan2 nak jd macam mawi.kuat tul penangan budak Felda Taib Andak ni kt anak buah aku nih.asal aku balik je sure la nk pow toys.biase la budak2.. die ni soft spoken.sebab die start cakap lmbat ckit.cakap lembut jer.tapi bile aku tnya cikgu sekolah die.. bole tahan gak bising die nih..

Nazreen Irfaan- ni anak angah yang sulung.aku tulis ni ikut umur diorg.sape kuar dulu ucuk tulis dulu.kecik n kurus jer.tapi nakal n kencang.cerdik sangat2.asal nampak kubah jer.. Allahu Akbar.. Allahu Akbar.. kalau nangis bawak jalan naik kete,nmpak masjid sure diam.Mudahan besar nanti rajin g masjid.aku panggil die ni 'ipaan'.kadang2 mak lang die panggil die ni 'kancil'.. sebab kecik n kencang...

Muhammad Amirul Safwan- wawan ni aku xbanyak sangat yg aku bole cite.sebab die lahir pon time ucuk die blaja kat india.sempat jumpe die ni seminggu pas die lahir.n kalau di kira2 aku jumpe ngn wawan ni 2 .5 bulan jer.sebabdapat jumpe pon time aku cuti.tapi xpe.. die xkan jadi anak buah tiri aku.. sebab nama die ni aku yg bagi.. hahahahaha.. bangga2!!!

Amirah Aisyah- ni askar yg paling latest.aku pon xtau nk cite ape.lahir 17 august malam nisfu syaaban.kak yong rambut die ni lebat sampai dahi.hidung mancung jari runcing.camne la rupenye yer.. lahir berat 2.48KG... waaaa.. ucuk x sabar nk gigit ko dik... =)

Apela senaman yg aku buat pagi2 ni yer.. hehehehehe.ok la.. sampai cni la dulu.klo de kelapangan sok lusa aku cite pasal tok nenek aku plak.hohohoho...

Doakan kejayaan aku dan sahabat2 yang lain dalam exam nih.Moga ALLAH kurniakan yang terbaik dan murahkan rezeki kami... amin...


dekat eye on malaysia...


dekat playground kt sg besar.time ni bebudak ni gemuk ckit...


irfaan ngn safwan...


ipaan ngn ucuk b4 ucuk nk balik india...


ipaan ngn atok mak.. bulu mata die ni mcm penyapu...


cak!!! ucuk ni x senonoh la....


ni gaya kalau bau bucuk.. !!!! blek!!!


ucuk yang best... =)



chak de!!!!

No comments: