Friday, February 8, 2008

Hanumangundi Menjerit !!!!

salam ukhwah.. wah... mmg da lama gile aku x update blog nih.hari ni 8 hb.las post 12 jan.fuh!! tambah 4 hari lagi da cukup sebulan aku biarkn blog ni kering kontang ngn idea n tulisan.dlm sebualn yg lepas mcm2 da jadi n aku pon sempat x sempat je nk tulis kt cni.tp untuk x menghampakn peminat2 aku (perasan), aku alhamdulillah dpt gak curik masa ckit2 tulis kt cni.. teringa aku kata2 mmbe smlm..

"wei krel.. update la blog ko.. aku da jd kn homepage.. tipa kali bukak x upload sdih je.." kata bang seed

"wei! aku shari smpi 3 kali bukak blog ko.. tp nape skang ni x upload plak??" tipu faiz

even aku tau diorg ni mmbohong bsr aku x kisah... =p

Sekadar berkongsi kegembiraan ngn sahabat2 sume ape yg da jadi smlm 7 feb.aku ngn 11 mmbe lain smlm g waterfall kt mane ntah.klo x silap aku national park kira2 dlm 1.5 jam journey dari manipal.hanumangundi falls..eh! x cuti ke?? heheheh jangan ingat malaysia je yg cuti chinese new year.. kitorg kt cni pon de cuti gak. pastu tambah ngn jumaat cuti sbb dean tu syg sgt ngn batch 19 so kira cuti de la 4 hari tmbaah ngn weekend.de bdk2 yg siap g ooty lg. mmg xle blah la.. ikut hati n nsfsu aku ni mmg la nk g jalan jauh2 sbb nnti time diorg jalan sebulan aku balik msia.. ishk..ishk... tp bile pk balik SDL (self directed learning) ngn IL (independent Learning) yg x siap lagi n xam yg bape minggu je kira xpe la spend half day je jln2 release tension.. =) bile2 bdk2 g ooty tu balik nnti siap masak la diorg nk ngadap sume2 keje nih.. hahahahaha... tp ntah2 diorg da siap awl2... aku yg malu.. =]

Aku bgtau mmbe sume btolak kul 7 pagi even aku tau x kn kul 7 punye.bkn sbb kitorg lmbt.. kitorg ni remaja yg berwawasan.klo kate kul 7 mmg kul 7 la.(masuk bakul diorang angkat =p) tp transport yg aku booking tu smpai lmbt ckit.pas aku call bru la nk dtg.. bdk2 dari nehru (kimi,anas ngn radi) kumpul kt nandini.. pastu dari primer residency (faiz ngn bang seed) pon dtg.1 jeep g amik amad azizul ngn abang aji kt shivam house n shidan ngn zaki kt swarnagiri. pastu sume kumpul kt umah aku.. ajay arcade yg indah lagi permai tuh.. amik aku ngn afiq.. =) dlm kul 7.45 kitorg bertolak g sana..

Nak di pendek kan cite kul 1030 kitorg smpi tempat tuh.Tapi b4 tu kitorg de g 1 tample buddha nih.bkn nk g sgt pon.sementara driver tu g breakfast kitorg pon g la jln2 jap.tample ni tingi kene naik tangga mcm batu caves tu.da naik atas nmpak bwh mmg sgt best n indah.ala ala kt genting gitu... huhuhuhu.pastu trus g waterfall .sampai je waterfall tuh mcm xbest je tgk awal2.kitorg kene turun tangga yg agak bole tahan la gayat nye.klo x caya tanya faiz.. kan faiz kan??? hehehehe..da turun nmpak plak tempe ramai buat bising kt waterfall tuh. cit! x bole jadi ni.. kitorg pon trun la lagi nk carik port yg best ckit. teringat aku kata2 bai.. "ko klo nk g sana sbb waterfall je mmg x best la.klo sbb mmbe ramai2 sure best" so dari situ aku da de expectation y tmpat tu x la best sgt.lompat2 batu ngn periuk belanga yg bsr2.at last jumpe gak 1 area yg bole tahan best la.. xpe la.. kira syukur sbb da smpi ngn selamat..

Aktiviti dimulakan ngn makan2 sbb kitorg mmg x breakfast lg.msg2 tgh kebulur.smpi perut zaki da main lagu siti da.pagi tu kitorg breakfast ngn roti telru amad n abg aji.best wooo..nk amik ati jer=p) kira bakat terpendam la diorg wt bnde tuh.pastu ngn kek batik plak.(thanx pd sy sponsor!!) abih breakfast aku la org petama yg rasmi kan air kt waterfall tu.berbekal kn tite ngn goggle(x perlu pkai pon) aku pon msuk la dlm air.. PERGHHH!!!! sejuk bapak mcm dlm peti ais nandini plak.mmg sejuk sgt2! sgt2 sejuk!! sejuknye!!! xde bahasa yg aku mampu ckp lagi nk gambarkn sejuk air tu.kitorg smpi cmpak botol coke sbb nk sejuk kn air tuh.hehehehehe.dan dgn rasminye afiq merasmkan pembukaaan open toilet kt kawasan tuh.. hahahahah =p

Nak di pendek kn cite lagi sbb tgn aku da lenguh nk taip.. tu je la aktivti kitorang kt situ.mandi makan mandi makan mandi makan pastu amik gamba. sebut pasal makan plak.. kredit pd pembawak makanan.. even waen,amar ngan bai kata baik ajak gadis sbb diorg le sponsor mkanan tp kitorg le bukitkan yg xde gadis pon le makan.hahahahahaa.. aku ngn afiq bwk mee gorang ngn nasik goreng. best x??? padahal raju yg masak.. huhuhuhu. pastu tambah lagi ngn bubur kacang azizul.. perghhh!!! aku mmg da lam x mkn bnde tuh.. pastu ngn abg seed plak yg bwak 2 botol oren Tang yg indah lagi permai.. fuhh!! mmg bermakna la ari tu.. pendek kata kitorang makan smpi menangis la... hahahahaha amad yg paling nyak makan sekali!! =p eh! lupe plak.. sahabt dari nehru pon de gak.. diorg bwk jajan2 n air yg best.. x abis pon.. hahahaha.. zaki ngn shidan??? diorg bwk perut jer... hohohohohohooho... tp x kisah pon sbb kite sume enjoy!!!

Lepas je kiotg mandi fasa pertama aku ngn beberape bdk lain (except zaki bang seed ngn radi) de explore 1 area yg mcm best kt sana.aku jumpe gak la 1 tempat yg agak dalam n best.hhuhuhuhuhuhu de batu yg kitornag wt mcm papan gelongsor.dalam takat leher.lompat2 main air mcm budak2 jer kt sana. time tu mmg x pk stdy ape2 pon.even afiq yg bawak note pon x sempat nk baca.. hahahahaha better la dari aku ni!! =p tp satu je yg aku sdar n perasan.skang ni pas balaja microb sume tmpat aku rase x selamat.mandi pon cuak je.. ntah2 ade Acanthamoeba sp ke, ade Cryptococcus ke sbb kt batu2 tu de bnyak gak la taik burung. kang x pasal2 aku kene protozoal ngn fungal meningitis plak. yela.. bile aku smpi kt 1 batu tu aku nmpak de bnde2 pelik.terus aku x berani nk dekat.agak2 klo aku x belaja microbe mmg aku layan je tmpat2 tuh hahahaha.ni la ciptaan ALLAH.kite tinggal kt duni diorg sbb diorg lagi ramai dari kite.hihihihihi..=) abis mandi fasa kedua balik2 tgk2 radi ngn zaki tgh tdo... ade ke patut??? =p

Dlm kul 3 lbih ckit kitorg da siap2 kemas tmpat tu nk blah.eh! lup nk cite.abang aji kene marah ngn renjer hutan tu sbb wt ungung api.padalah shidan ngn bang seed yg wat.. hahahahaha padan muka abg aji!! tp ranjer tu kn tempe.. ckp pon kitorg x phm hhahahah.kitorg kmas n memblah kn dri dri tmpt tuh. g kt bahagia atas ckit utk amik gamba dlu sbb msa dtg tadi tmpt tu penuh ngn tempe.Subhanallah... mmg canti sgt2 ciptaan ALLAh nih.. bole plak kitorg nmpak rainbow kt air yg jatuh dari atas tuh.. indahnyer... =) pas2 amik gambar se snap 2 kitorg pon blah.. nk balik ni pon 1 kes lagi.tangga tu da la tinggi bapak.. gayat lagi.. penat lagi.. kitorang daki tangga tu.. mcm separuh mati.letih woooo..... aku mmg semput.myb sbb da dkt sebulan x main bola kot.. (alasan) so da kurg fit la.. =p bile sampi je kt atas tu mmg sangat nikmat la.actually aku bengan ngn mmbe2 yg xnk bwk barang.da la periuk sume2 tu berat.bole melanggang je.tp aku punye panas tu ilang sbb pk seronok yg dpt.. =) chill!!!

On d way balik kitorg singgh kt 1 masjid yg ahak lama tp cntik la..mcm masjid kt kg abg seed.. =) solat asar kt situ n terus balik.sekali dlm jeep tu munir plak call aku.munir ni mmbe dr NZ.kira sahabat dunia akhirat la.agak salah la msa die call sb x dngar sgt.tp really enjoy ckp ngn die.rindu woo kt ko nir... =)
dalam kul 6 kitorg smpi kt manipal.. alhamdulillah.. berjaya spen masa ari tu ngn sangat kualiti.. alhamdulillah sume slamat sampai.. =)
thanx to kimi radi anas paiz bang seed amad azizul bang aji shidan zaki afiq n krel for making this trip really enjoyable... peace n luv!!!!

ps> thanx to aswan yg tolong panas kan nasik n mee n goreng telur, kepada yg sponsor kek batik thanx again.. n sori to apis (housemate) y xg sbb aku da abis kan sume telur dlm fridge... hahahahahah die kebulur pagi tuh... =p




2 ajay+3 shivam+2 swarnagiri+2 residency+ 3nehru = enjoy n ukhwah =)



cantik n indah... tp de plak yg wt spoil... cube teka??? =p



afiq yg buat2 'sexy'... =p



sayangi alam kita... =)



korg nmpak x pelangi kt blakang tu??? indah kan... subhanallah!!



muke yg letih separuh mati pas naik tangga... =p



eh! abg macho mana plak nih??? =)


chak de!!!


3 comments:

MIA QISTINA said...

yer la..yer la best
dah la pegi tak pelawa
lepas tu sruh org kat rumah ni buat kek batik
byk cantik

munirmuji said...

salam bro!!!

baju macam baju aku je dude...hahahah...sory la ko fon aku pg tadi aku gi pasar membeli ikan...ade ke die jual ikan pari 3dolar n red cord 2 dolar je...aku pun sental la...

btw,aku telah menghubungi orang yang kesedihan itu...tapi die menafikan yang die bersedih setelah aku memperlakukan die begitu...hahahah

wei...pe cite...?ko tau mmm kawin esok tak..?ke rini die kawin ek?aku baru tau bile 'peminat' aku tu bitau...

ohhurarap said...

cis,tu aa korg dah nmpk org tue tu g kat brg2 leh bt xtau je.seb baek die renjer.kalo die pncurik,br gasak korg nanges barg ilang.xpsl2 aku lak yg kne mlyn